Den gulliga gula bollen bestämde sig för att åka på en resa. För detta hade han en speciell anordning som öppnade portaler, och därmed flyttade han från en värld till en annan tills problem inträffade. Han kastades ut på toppen av tornet, och det var i det ögonblicket som den magiska laddningen tog slut. Den kan inte transporteras vidare och nu måste vi först ner till marken för att hitta en plats där den kan laddas. Du kommer att hjälpa honom i nedstigningen, eftersom byggnaden visade sig inte ha några steg, och vår hjälte kan bara hoppa på ett ställe. I Six Helix-spelet kommer du att se en hög kolumn framför dig, placerad på spelplanen. Runda segment kommer att vara synliga runt det, där det kommer att finnas luckor. Allra högst upp i kolumnen ser du en grön boll som hela tiden hoppar. Du måste se till att din karaktär är längst ner i kolumnen. För att göra detta kan du rotera den i rymden i olika riktningar och ersätta tomma utrymmen i segmenten under den studsande bollen. På så sätt hjälper du bollen att gå ner till basen av kolonnen. Var uppmärksam på de röda sektorerna. De är extremt farliga; om din hjälte rör vid dem kommer han att dö och du kommer att förlora. Försök att undvika dem i Six Helix.