Dina bokmärken

Travian

Alternativa namn: Travian

Travian virtuella universum

Spelet Travian är en unik militär-ekonomisk strategi. Den har många funktioner, allt från mycket färgstark och extraordinär grafik, den är gjord i en handritad minimalistisk design, men samtidigt i mycket hög kvalitet, och slutar med att EM bland spelare har hållits inom dess ram sedan 2011. Vissa kallar detta webbläsarbaserade flerspelarprojekt för ett sport- och tekniskt spel.

Utvecklarna och författarna till detta spel har försett det med många funktioner, uppgifter och enheter, men trots detta är det väldigt lätt att kontrollera. Spelet har sin början och sitt slut, spelarens huvuduppgift är att fånga Natarbyn, förstöra den och få en speciell artefakt. Med dess hjälp kan du bygga ett världens under, och efter att ha pumpat det till nivå 100 anses spelaren vara vinnaren. Detta är omöjligt att göra i ett enspelarspel, så användare går med i lag, gör gemensamma planer och utvecklar strategier som leder deras lag till seger.

Allt om Travian Legends och Travian Kingdoms

För att börja spela Travian krävs registrering. Registreringsformuläret fylls i nästan omedelbart, spelaren måste lämna sin e-postadress och skriva samma lösenord två gånger. Att använda knapparna för det sociala nätverket gör det ännu enklare att logga in. Efter registreringsproceduren befinner sig spelaren i en värld där utvecklarna erbjuder honom ett val av tre stater med sina egna folk, var och en av dem har sina egna egenskaper, styrkor och svagheter, såväl som funktioner i ekonomisk och militär utveckling:

  • Romans - staten som bebos av romarna utvecklas långsamt, eftersom handlare rör sig långsamt och inte kan ta bort mycket, men det finns möjlighet till två åtgärder samtidigt, byggnader inne i byn och odling av åkern utanför dess gränser, deras stadsmur är en storleksordning starkare än andra folks. Den romerska armén under prätorianernas ledning är stark och mäktig, även om den är dyr och långsam att skapa;
  • Gallier - passar bäst för en nybörjare, de är snabbare i både strids- och handelsrörelser. Deras fördel är stora cacher och förekomsten av fällor; de kan placeras runt staden för att försvara sig mot angripare;
  • Tyskarna är ett utmärkt krigiskt folk, lämpligt för spelare som gillar den militära komponenten i spelet. De är idealiska för att råna grannar och förstöra andras länder, men nybörjare kommer att ha svårt att hantera dem i den ekonomiska delen av spelet.

Med ett av de nya tilläggen lades ytterligare två stammar till spelet - hunnerna och egyptierna. Båda stammarna har både för- och nackdelar. Egyptierna är mer lämpade för nybörjare, eftersom de försvarar sig bättre och har pansarenheter. Dessutom finns det fler transportabla resurser och kraftfulla skyddsväggar. Hunnerna är i sin tur lämpliga för erfarna spelare, de som redan har slutfört mer än en värld av Travian och förstår logiken i spelet. Deras fördel är deras exceptionellt starka kavalleri och snabbhet. De förlitar sig mer på skyddet av sina allierade, eftersom de är mer inriktade på attack.

Travian är mycket intressant att spela, även om det bara finns fyra typer av resurser - järn, trä, lera och spannmål, tar utvecklingen av industrin spelaren till en högre ekonomisk nivå. Den mest nödvändiga resursen i projektet är spannmål, det konsumeras av både armén och befolkningen, fälten där det växer är knutna till byn. Man kan öka utvinningen av resurser genom att bygga produktionsanläggningar och annektera oaser, men samtidigt har de också stora nackdelar: fiender kan lätt passera genom dem för att plundra städer.

I Travian Legends utvecklas var och en av nationernas armé. Totalt fem militära grenar:

  • Infanteri
  • Kavalleri
  • Spionens underrättelseavdelning
  • Belägringsmekanismer
  • Ledare - bland romarna är de senatorer, bland gallerna är de ledare och bland tyskarna är de ledare.

Militära aktioner varierar i attackens natur och syfte, du kan attackera för att råna, för att förstöra hela fiendens armé eller för att förstöra en by till marken. För framgångsrik utveckling måste aktörerna kommunicera med varandra, upprätta handelsrelationer, ingå pakter och allianser. Författarna sörjde också för ingående av avtal mellan fackförbund.