Hjältesaga
Hjältar föds inte, de blir
Hero Tale onlinespel för mobila enheter är fortfarande väldigt ungt och publicerades i början av 2022. Skaparna är studion med det roliga namnet Weird Johnny Studios. Både namnet på studion och själva spelet är designade i roliga färger. Även om genren är vanlig – ett RPG – men med ekon till de gamla RPG:erna, där det fanns en historia och själ. Eftersom Hero Tale är under aktiv utveckling finns det inte mycket funktionalitet i spelet. Varje vecka och månad delar utvecklarna utvecklingar och uppdateringar i kön. Hittills räcker spelet i några dagar, och sedan - bara slipa (konstant dödande av monster för att öka mängden guld, artefakter och öka den maximala nivån). Men låt oss inte prata om sorgligt. Community in Discord växer väldigt snabbt och inom en snar framtid kommer vi att få ytterligare en uppdatering, som kommer att ge nya platser och monster.
Funktionerna i Hero Tale-spelet
Allt är väldigt enkelt och okomplicerat. Du behöver inte springa genom oändliga platser och spendera mycket tid på det. Hela kartan består av 104 sektorer. Det finns flera olika monster i varje sektor. Vissa sektorer kan vara en stad, en fängelsehåla eller en plats med en NPC. Ju längre på kartan, desto starkare monster och svalare från dem plundrar, ger mer erfarenhet och skicklighetspoäng. På vissa sektorer kan man träffa starka chefer. För att besegra dem ibland räcker det inte med att ha en hög nivå, visa förstånd och till exempel byta vapen från en båge till ett svärd med en sköld.
Din karaktär slåss automatiskt efter att ha klickat på "Sök efter fienden. Om du är en bågskytt kommer det att ta lite tid för monstret att närma sig dig, och vice versa. Du är en svärdsman och attackerade en bågskytt - ta lite tid att komma nära honom. Med högre nivåer kommer du att låsa upp färdigheter och med deras hjälp kan du höja en sådan fördel med bågskyttar.
- Archer - hög och snabb skada, lågt försvar.
- Swordsman - medelstor skada, högt försvar, massor av livspoäng.
- Mage / Sorcerer - inte en fullvärdig klass i spelet ännu, för tillfället finns det bara magin med healing; anfallsbesvärjelser i spelet hittills.
I allmänhet är klasser i Hero Tale som sådana ett relativt begrepp. Ju högre nivå du har, desto fler skicklighetspoäng har du fått och du kan göra din hjälte till en mångsidig fighter. Som ett resultat kommer du att kunna skjuta bågen, slå ett förödande slag med mace och bränna dina fiender med trollformler.
Färdighetsträdet
Första gången du kommer till avsnittet med färdigheter blir du förmodligen förvirrad. Men att börja är ganska enkelt - följ en av grenarna och studera den till max. Till exempel, du gillade att svinga ett svärd och du vill utveckla din karaktär i den här riktningen. Så du behöver färdigheter för livet, attack- och rörelsehastighet, styrka och rustning. Att spendera poäng på mana eller långdistansattacker är meningslöst. Och vice versa - du är en bågskytt, så du lär dig avståndsattacker, attackhastighet, liv, kritisk träffchans och kritisk träffkraft.
Bland kompetenserna finns så kallade stora färdigheter, för att komma åt dem behöver du studera färdigheterna runt omkring. Till exempel, en cirkel av färdigheter för att öka styrkan, du öppnade dem (6 st.) och du ges möjlighet att lära dig en stor färdighet +10% till styrkan. Genom att lära dig så stora färdigheter kommer du att stärka din hjälte avsevärt.
Grundläggande kampanj
Medan spelet Hero Tale fortfarande är i utvecklingsstadiet finns det ingen kampanj som sådan. Det finns en kort bakgrundshistoria som berättar om hjältens utseende. Efter det har du en karta att utforska. Vi hoppas att utvecklarna kommer att lägga till en spännande historia i framtiden. För nu, njut av det vi har :-)