På tröskeln till Halloween bråkade vänner länge om utomjordiska krafter. En av killarna hävdade rasande att de inte existerar och att alla dessa är sagor för barn. Efter att ha lyssnat på en sådan föreställning bestämde sig vänner för att spela den. Direkt på Allhelgonanatten vaknade han av konstiga ljud och vad var hans förvåning när det visade sig att han inte var i sitt hus, utan i ett främmande rum. Situationen runt omkring var dyster, det var spindelväv och fladdermöss överallt på väggarna, det fanns pumpor i rummen och dörren var låst. Efter ett tag dök en vacker häxa upp och gav mig ett val: söt eller otäck. Nu måste killen hitta ett sätt att ta sig ur det här huset i spelet Amgel Halloween Room Escape 20. Hjälp honom att söka efter allt här, och för att göra detta måste du lösa många pussel. Det kommer att vara Sudoku, men istället för siffror kommer det att finnas olika onda andar som du behöver placera korrekt i cellerna. Du kommer också att stöta på en konstig bild, det visar sig vara ett pussel. När du har samlat in den, studera den noggrant; det kan finnas en ledtråd där som hjälper dig att lösa problemet någon annanstans. Om du hittar en konstig dryck, försök ge den till häxan vid dörren, i gengäld kan du få en av nycklarna i spelet Amgel Halloween Room Escape 20 och fortsätta din sökning.